Mengapa Pemulihan Kolesterol Natural Tidak Adakah Sentiasa Amat Berkesan

Mengapa Pemulihan Kolesterol Natural Tidak Adakah Sentiasa Amat Berkesan

Jika anda adalah seseorang yang tak suka mengambil ubat preskripsi, anda mungkin berharap bahawa ia adalah mungkin untuk mengurangkan tahap kolesterol anda melalui diet. Ramai orang berfikir ini kerana kesan sampingan yang serius sehingga sebahagian menurunkan ubat kolesterol boleh menyebabkan. Walau bagaimanapun anda perlu tahu bahawa terdapat beberapa sebab mengapa ia mungkin tidak mustahil untuk anda untuk menurunkan paras anda dengan ubat kolesterol semulajadi.

Antara kesan-kesan sampingan yang berpotensi termasuk kerosakan hati, kelembutan otot dan gatal-gatal. Kesan sampingan ini boleh berbeza-beza bergantung kepada ubat-ubatan tertentu yang anda telah ditetapkan. Alasan bahawa kesan sampingan yang berbeza adalah kerana setiap ubat-ubatan ini bekerja dengan cara yang berbeza. Terdapat beberapa keluarga kolesterol menurunkan ubat-ubatan, hanya beberapa yang boleh bekerja bergantung kepada punca tahap serum tinggi anda.

Kebanyakan kolesterol badan sebenarnya dibuat di dalam hati dan mengambil bentuk hempedu. Hempedu ini diserap ke dalam aliran darah dan ini adalah di mana plak dan aterosklerosis berlaku. Jika arteri menjadi terlalu tersumbat, anda boleh berakhir mengalami komplikasi kesihatan yang serius seperti serangan jantung atau strok.

Jika anda sangat tinggi tahap serum, hanya dengan mengurangkan jumlah lemak tepu dalam diet anda mungkin tidak cukup untuk mendapatkan tahap anda kembali di bawah kawalan. Ubat kolesterol semula jadi juga mungkin tidak cukup untuk menurunkan paras anda sama ada. Ini adalah kerana ramai daripada mereka bekerja untuk sama ada kenaikan HDL atau kolesterol baik, atau mereka hanya menghalang penyerapan kolesterol pemakanan ke dalam aliran darah.

Jika anda mahu bekerja di turun dari ubat-ubatan anda secepat yang mungkin, anda perlu berkomunikasi dengan doktor anda dengan cara yang berkesan. Anda perlu melihat keputusan ujian anda bersama-sama dan memikirkan apa punca peningkatan tahap anda mungkin. Kemudian, dengan mengubah diet anda dan mungkin menambah makanan tambahan herba dan makanan khusus untuk diet anda, anda boleh sering membantu mencapai matlamat kesihatan anda lebih cepat daripada dengan ubat-ubatan atau makanan tambahan sahaja.

Satu bahagian penting maklumat yang perlu disebut. Anda mungkin tidak tahu ini tetapi anggur segar boleh mengeja bencana bagi orang-orang yang mengambil ubat untuk menurunkan kolesterol mereka. Dengan memakan buah atau minum jus ia menjadi lebih sukar untuk hati anda untuk memetabolismekan ubat-ubatan yang anda sedang berada. Ini boleh bermakna bahawa anda akhirnya terdedah kepada masalah kardiovaskular untuk lebih lama daripada anda atau doktor anda akan mahu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar